Szomorú évkezdés

Sajnos úgy tűnik a SkyBlock és a Kreatív szerverünk is a MiniGames sorsára fog jutni. Több oka is van ennek, ezekről lesz most szó.

Lassan egy hónapja (szinte) üresen fut a SkyBlock szerverünk. Néhanapján fellép valaki, de nincs huzamosabb aktív játék rajta. Ennek fő oka hasonló a néhai MiniGames bezárásához. Sokkal több kontent és frissítés kellene a SkyBlock-hoz, hogy folyamatosan fenntartsuk az érdeklődést, de nincs időnk rá 2-3 havonta fejleszteni valami újdonságot.
Itthon vannak más szerverek, amik nyújtanak olyan skyblock élményt, ami a folyamatos frissítésekkel elkerülik a “kijátszás” lehetőségét.

Tervben volt a jelenlegi dolgokkal a “session” alapú skyblock szerver futtatása, tehát kb félévenként reseteltük volna a teljes szervert, hogy újra legyen mit csinálni, de ezt végül elengedtük. Csak a túlélő szerverünk gyors frissítését hátráltatta volna egy nagyobb verzióváltásnál. Jelenleg is nagy munka az összes szervert frissíteni, és ezekből két szerverre nincs igény ebben a formában.

A Kreatív szerver ugyan nem igényel nagyobb újítást, de ha már kipurgálunk minden mást, akkor ezt sem szeretnénk üresen, játékosok nélkül futtatni.

Szóval a MineMania visszatér ahhoz, amiben mindig is talán különleges volt: a kizárólag túlélő, vanillaközeli játékélményhez

Minden erőforrásunkat átállítjuk a túlélő szerverre, hogy még jobban fusson. Továbbá tesztelés alatt van a “folia” alapú szerver, ami régiónkénti többszálú CPU kezelést használ. Ezzel teljesen felszámolnánk a redstone rendszerek és a mobok által okozott laggolást, mivel csak az a régió lassulna be (csökkenne a TPS), ahol éppen történik a dolog. A pálya többi része teljesen másik CPU szálon, lagmentesen futna. Nem történne meg az, hogy egy valakinek a hatalmas farmja miatt szívna a többi játékos a szerveren.
Az átállást nehezíti az, hogy három elengedhetetlen plugin még nem támogatja a “folia” alapú szervereket. A saját pluginunkat már átírtuk, szóval csak várnunk kell.